En del människor startar upp egna företag och oftast när en personalchef får sparken startar dom en rekryteringsfirma. Det finns en del sådana enmansföretag och några har jag träffat på. När man kommer på intervju kan man märka att dom stretar med sitt företag. Försöker klä sig proffsigt (även om det en första intryck att dom slängt på sig det då dom är sena på morgonen), kopierar blanketter till tester, säger sig ha certifikat (då är det testsäljande företaget som tagit betalt för certifikatet) men visar inte upp det m.m.
En sådan rekryterare skulle “analysera” min ifyllda personlighetstest vilket den gjorde genom att bläddra i en pärm med kopierade sidor med små diagram (man kunde snabbt läsa rubrikerna att det gällde lite resultat på personligheter) och samtidigt muttrade rekryteraren “jaha, jasså du är sådan”. Uppenbarligen att väcka stor nyfikenhet hos mig. Jag fick ingen feedback och ingen diskussion om resultaten. Jag fick intrycket av att rekryteraren bluffade och sedan saltade räkningen till arbetsgivaren för “genomförd personlighetstest”.
När arbetsgivaren frågade om jag har fått ersättning för mina resor till intervjuerna svarade rekryteraren snabbt att det var ordnat och jag svarade samtidigt att AF har betalat resorna. Detta gjorde att rekryteraren såg rött. Kanske har detta påverkat mina möjligheter att få jobbet då rekryteraren började sätta mycket högra krav på mig än mot dom andra kandidaterna (detta fick jag respons från arbetsgivaren). Kan det vara så att rekryteraren tog också betalt för mina resor och ge sken av till arbetsgivaren att dessa gick till mig när det ändå i slutändan blev AF som betalade…. “Ändamålet (rekryterarens ökade vinst för jobbet) helgar medlen”?
Eller så träffar man på dessa rekryterare på företagshotell (som är uppförda i all hast p.g.a. hög arbetslöshet i kommunen).
|
Personlighetstester |
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
|
| Visitor Statistics | ||
| The most visitors ever was 3074, on 2011-03-21 03:06 EM | Total Topics: 109 | |
| Total Registered Members: 165940 | Total Logged-in Users: 0 | Total Replies: 330 |
| Total Guests: 146 | Total Anonymous Users: 1 | Total Posts: 439 |
|
Newest Members: ketta12, marielaomez, mesu41836, kritiana89, chanluu, betyruso, nigel024, baskeal, cualodi, dreamstem01
|
||
|
Active Members:
|