Annonser:

STARTSIDA

CHEFENS VERKTYG

UTBILDNINGAR

NÄTVERK

EVENEMANG

BLOGGAR

CHEF.EGO

EXPERTERNA

CHEFSJOBB

ANNONSERA

PRENUMERERA

OM CHEF

FAKTA OM CHEFER

Arbetsförmedlingens chef får toppbetyg
Ena stunden kramas hon, andra gormar och skäller hon och sätter ner foten så hårt att medarbetarna känner sig överkörda. Generaldirektören för Arbetsförmedlingen, Angeles Bermudez-Svankvist, har temperament men hamnar högt i Ledarligan.

Läs mer

Ledarligan – topplistan över de bästa och sämsta cheferna
Welcome Guest
Welcome Guest Login Register Member List

Ny tjänst ny lön?

Posted: 2010-05-25 kl 10:59

[Ignore]
Hjälpreda
Total Posts:  1
Joined  2010-05-25

Hej!

Jag står inför ett dilemma vad gäller min tjänst. Jag har under tre års tid jobbat på ett kommunalt bolag med främst administrativa arbetsuppgifter. Under årens lopp har jag avancerat och det senaste året har min tjänst utvecklats mer och mer, vilket innebär att mina ansvarsområden utökats. I dagsläget har jag en arbetsledarroll där jag har det operativa ansvaret för supportverksamheten och administrationen. Jag leder arbetet för tre personer, men jag har inget personalansvar. Vidare är jag processansvarig för verksamhetens alla processer, leder projekt för att effektivisera verksamheten, ansvarar för diverse avtal och kontakter med externa leverantörer och samarbetspartners etc. Jag har sagt till min chef att jag vill att min tjänst ska omvärderas, då det i dagsläget står administration/support på mitt anställningsbevis. Mitt förslag är att jag ska ha titeln projektledare, arbetsledare eller gruppledare medan chefens förslag (som är vd) är vd-sekreterare.

I mina öron låter vd-sekreterare som en tjänst med lägre status än de förslag jag har och jag tycker mina förslag mer reflekterar det jag faktiskt jobbar med, men jag vet inte riktigt. Jag vill ha en lön som matchar det arbete jag utför och därför är titeln viktig. Med vilken tjänstetitel kan jag tänkas få högre lön? Vidare tillkommer det faktum att när jag framöver söker andra chefsjobb är min känsla att exempelvis titeln gruppledare väger tyngre än vd-sekreterare. Jag behöver verkligen lite råd vad gäller detta, så jag uppskatta alla råd och synpunkter. Tack på förhand!

Profile

Posted: 2010-05-25 kl 01:28

[Ignore]   [# 1]
Administrator
Total Posts:  6
Joined  2008-01-09

Hej Maria! Om du vill kan du också ställa din fråga till en av våra experter. Antingen P-O Eriksson (Karriär) eller Krister Andersson (Lön).
Du hittar dem här, och där kan du också ställa din fråga: http://www.chef.se/experter/fraga/

Lycka till!
Maria André, webbredaktör, Chef

Profile

‹‹ Gruppchef      Nytt jobb ny lön ››
Visitor Statistics
The most visitors ever was 3074, on 2011-03-21 03:06 EM Total Topics: 90
Total Registered Members: 160493 Total Logged-in Users: 3 Total Replies: 313
Total Guests: 243 Total Anonymous Users: 1 Total Posts: 403

Active Members: BudMcdonaldxlalbiaraRachel m meemken