Får en branschtidning varje vecka hem och nyligen fastnade jag för en konstig annons där man ville rekrytera personal. Man skriver att ett internationellt verkstadsföretag söker folk som kan leda deras allra mest spännande och största utvecklingsprojekt, en projektledare med erfarenhet.
Man skriver inom vilken bransch detta gäller, men inte vilket företag. Man hänvisar i annonsen till rekryteringsfirman, som inte heller nämns vid namn, även om mobiltfnnr inte heller finns registrerad. Något namn på kontaktpersonen nämns inte.
E-post adressen är till en gratis e-post leverantör typ gmail.
Man börjar få kalla kårar när sådana saker dyker upp i en respekterad branschtidning och jag undrar vad det är för hemlighetsmakeri bakom detta.
Jag själv söker ju inte jobb via en rekryteringsbolag om inte företaget nämns vid namn.
Suspekta rekryteringsannonser |
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
| Visitor Statistics | ||
| The most visitors ever was 3074, on 2011-03-21 03:06 EM | Total Topics: 109 | |
| Total Registered Members: 165939 | Total Logged-in Users: 0 | Total Replies: 330 |
| Total Guests: 126 | Total Anonymous Users: 2 | Total Posts: 439 |
|
Newest Members: marielaomez, mesu41836, kritiana89, chanluu, betyruso, nigel024, baskeal, cualodi, dreamstem01, Fritzell
|
||
|
Active Members:
|